Titre : |
Draaiboek gedragsverandering : De psychologie van beïnvloeding begrijpen en gebruiken |
Type de document : |
document électronique |
Auteurs : |
Sander Hermsen, Auteur ; Reint Jan Renes, Auteur |
Editeur : |
Amsterdam : Uitgeverij Business Contact |
Année de publication : |
2016 |
Importance : |
114 p |
ISBN/ISSN/EAN : |
978-90-470-0975-7 |
Langues : |
Néerlandais (nla) |
Résumé : |
Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een
actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven
worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in een levendige mix van concrete voorbeelden en de nieuwste inzichten zien hoe gedragsbeïnvloeding echt
werkt. Wat maakt wel en wat maakt niet een effectieve campagne, product of dienst?
Hun model, Persuasive by Design, is al in een groot aantal organisaties met succes toegepast.
Dit boek is voor iedereen die wat te winnen heeft bij gezonder, veiliger, duurzamer of efficiënter gedrag. |
|  |