Le catalogue en ligne du Knowledge Center
Détail de l'auteur
Auteur Raf Stevens |
Documents disponibles écrits par cet auteur (2)
Faire une suggestion Affiner la recherche
No story, no fans. How to build relationships with fans, friends and followers by telling YOUR story / Raf Stevens (2011)
Titre : No story, no fans. How to build relationships with fans, friends and followers by telling YOUR story Type de document : texte imprimé Auteurs : Raf Stevens, Auteur Editeur : Hasselt : de Press Année de publication : 2011 Importance : 223 p. Langues : Anglais (eng) Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Disponibilité 0254 009 850X XIII 927 Livre - Boek (papier) Finto / KC / -3 Disponible Sterke verhalen, sterke leiders / Raf Stevens (2015)
Titre : Sterke verhalen, sterke leiders : 5 krachtlijnen om als leider het verschil te maken met een verhaal Type de document : texte imprimé Auteurs : Raf Stevens, Auteur Editeur : Kalmthout : Compact Publishing Année de publication : 2015 Importance : 143 p ISBN/ISSN/EAN : 978-94-91803-13-0 Langues : Néerlandais (nla) Résumé : In 'Sterke verhalen, sterke leiders' geeft Raf Stevens aan dat storytelling het instrument bij uitstek is voor de leiders van de 21ste eeuw. Niet voor niets noemden de gezaghebbende magazines Harvard Business Review en Entrepreneur storytelling de belangrijkste eigenschap van hedendaagse managers. In zijn boek rekent Raf af met de weerstand die her en der nog tegen storytelling bestaat.
Hij geeft in vijf praktische hoofdstukken, op basis van zijn praktijkervaring, dé belangrijkste tips om via efficiënte storytelling tot innovatie en verandering te komen.
Volg deze 5 krachtlijnen uit het boek naar efficiënte storytelling:
-Data versterken met verhalen.
-Je ego niet in de weg laten staan van je verhalen.
-Kiezen voor pull-verhalen en niet in de valkuil van de push-verhalen trappen.
-Luisteren naar verhalen om zo een verhaalcultuur te ontwikkelen.
-De fictie overlaten aan Hollywood.
In dit boek staat Raf Stevens uitgebreid bij die vijf krachtlijnen stil. En dat op een manier die ook wie nog niet in storytelling gelooft, over de streep zal halen. "Er zijn steeds meer getuigenissen van grote leiders die perfect de kracht van storytelling illustreren", zegt Raf. "Zo laat Sheila Babnis, wereldwijd hoofd strategische innovatie bij Roche, er geen twijfel over bestaan dat storytelling voor haar het strategische instrument bij uitstek is om heel wat (innovatie-)doelstellingen een stuk gemakkelijker te bereiken."
Verhalen hebben, omdat ze al eeuwenlang in onze genen zitten, de unieke kracht om een connectie te leggen met mensen, en om vanuit die connectie ook aan de basis te liggen van betrokkenheid en dialoog. Boodschappen die verpakt zijn in een verhaal, worden veel gemakkelijker onthouden. Verhalen hebben een veel grotere impact dan theorie, buzzwoorden, jargon en modellen.
Het geweldige is: verhalen zijn overal te vinden. Daardoor kan elke leider het concept storytelling gebruiken om resultaten te bereiken. Het boek 'Sterke verhalen, sterke leiders' lezen is daarvoor alvast een eerste belangrijke stap.Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Disponibilité 0254 011 7824 946 Livre - Boek (papier) Finto / KC / +4P / Armoire noire Disponible